Wednesday, August 4, 2010

ဤသို႕ေသာသူ

ယခုစာစုေလးကိ ုေရးရန္ေတာ္ေတာ္ႀကီးစဥ္းစာရပါေသးတယ္။ က်မ ျဖစ္မွ ျဖစ္ပမလား ဆိုတာကိုေရာ
ေပါေလ။ က်မသည္ စာေရးသားျခင္းတြင္ အေတာ္အားနည္းေသးေႀကာင္း သူတပါးစာမ်ားအား ဖတ္ရႈရာတြင္
ပိုသိသာပါသည္. သို႕ေသာ္ ေရးမွသာတိုးတက္မည္ ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ တိုးလုိ႔သာေရးဖို႕ စဥ္းစားခဲ့ရေတာ့ပါတယ္။
က်မမွာ က်မ မႀကိဳက္ေသာ အက်င့္ ႏွင့္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မိေသာ အက်င့္ေတြ မ်ားစြာရွိပါသည္။လူတိုင္းလူတိုင္း
မွာေတာ့ အက်င့္ေကာင္းေရာ အက်င့္မေကာင္းျခင္းေရာ စံုလင္စြာရွိမည္ သာပင္ အက်င့္ေကာင္းမ်ား အေလးသာ
သြားေသာအခ်ိန္ တြင္ ထိုသူသည္ အက်င့္ေကာင္းသူ ျဖစ္လာၿပီး၊ အက်င့္မေကာင္းမ်ား အေလးသာသြားခ်ိန္ တြင္
အက်င့္မေကာင္းေသာသူျဖစ္လာမည္သာ ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ယခုစာတြင္ က်မသည္ တျခားသူမ်ား၏ အက်င့္ေကာင္းမ်ား အက်င့္ဆိုးမ်ားကို တရံတဆစ္မွ် ေျပာဆိုရန္
မဟုတ္ပဲ က်မ၏ ႀကိဳက္ျခင္း မျခင္းေသာ အက်င့္မ်ားကို တင္ျပရန္သက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။က်မ တြင္ က်မ
ႀကိဳက္ေသာ က်မႏွင့္ က်မမႀကိဳက္ေသာ က်မ အျဖစ္ ႏွစ္မ်ိဳးကြဲေနေပေသးသည္။တခါတရံ စိတ္ထဲမွ မႏွစ္ျမိဳ႕ပဲ
က်မ လုပ္မိေနေသးေသာ အက်င့္မ်ားစြာရွိေပသည္။ ဦးစာ က်မမႀကိဳက္ေသာ က်မ အေႀကာင္းကိုေျပာျပပါဦးမည္။
က်မသည္ ငယ္စဥ္မွ စၿပီး မိဘ ႏွင့္ အေနေဝးခဲ့ေသာသူ ျဖစ္သလို အဘိုးအဘြားလက္ေပၚမွ အခ်စ္ဆံုးေျမး ပါျဖစ္
ခဲ့ေလေသာေႀကာင့္ ေျပာရက်ပ္ေသာ မိန္းခေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ တခါတရံမွ လာႏိုင္ေသာ မိဘႏွစ္ပါး
ကလဲ အလြန္အလိုလိုက္ေသာ အေႀကာင့္ က်မသည္နာခံမလြယ္ေသာ မိန္းခေလးျဖစ္လာခဲ့ေပသည္။(ႀကီးျပင္း
လာခ်ိန္တြင္ ႀကိဳးစာေဖ်ာက္ပါေသာ္လည္း လက္က်န္ေလးမ်ားက က်န္ေနပါေသးတယ္ေလ)
မိဘႏွင့္အတူ ေနလာရစဥ္တြင္ မိခင္အားအႏိုင္က်င့္ခ်င္ေသာ ဖခင္ေဆြမ်ိဳးႀကားထဲတြင္ အဖိႏွပ္ခံ အျဖစ္
ေနထိုင္လာရသျဖင့္ က်မတြင္ဆိုးဝါးေသာ အရြဲ႕တိုက္စိတ္ ႀကီးပါလာပါေတာ့သည္။ က်မမိခင္ႀကီး ဘယ္လိုပင္
ဆိုဆံုးမေသာ္လည္း က်မတြင္ လံုးဝမေပ်ာက္ေသးေသာ ဆိုးဝါးသည့္ အက်င့္ဆိုးတစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။ တခါတရံ
ဘာမွ မဟုတ္သည့္ ေသးေသးမႊားမႊား ကိစၥငယ္ေလးမ်ားတြင္က်မ ဂ်စ္တတ္သည္မ်ားလဲရွိေသးသည္။ ထီးေဆာင္း
၍လမ္းေလွ်ာက္ လာခ်ိန္တြင္ တဖက္လူ ႏွင့္တည့္တည့္တိုးပါက က်မဖယ္ေပးသလိုထိုသူမဖယ္ေပးပါက အလြန္
စိတ္ဆိုးတတ္ျခင္း သို႕ေသာ္ က်မ ထြင္းေဖာက္၍ ေျပာရပါမူ ေျခေထာက္တက္နင္းေသာ သူအားက်မ လံုးလံုးလ်ား
လ်ား ကိုစိတ္ဆိုးျခင္းမရွိပါေပ။ ထိုမွ်မကေသး မေတာ္တဆမွန္းသိရက္ျဖင့္ ေခြ်းေစးမ်ားျဖင့္ သူတပါးက က်မအား
ထိမိျခင္း ကိုအလြန္စိတ္ဆိုးတတ္ျခင္းလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဒါအျပင့္ လူတဖက္သားအားစိတ္ပ်က္စိတ္ကြက္မိလွ်င္ ဟန္ေဆာင္ေသာ္မွ ၿပံဳး၍မရသျဖင့္ က်မတြင္ လူမႈေရးလမ္းေႀကာင္း မေကာင္းပါေခ်။ ပ်င္းေသာစိတ္မ်ား ဝင္ေရာက္
လာခ်ိန္တြင္ ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ဘာမွမလုပ္ပဲေပထိုင္ေနတတ္ သူလဲျဖစ္ပါေသးသည္။ထို႕အတြက္ေႀကာင့္
က်မမိဘႏွစ္ပါးမွာ အလြန္စိတ္ညစ္ရေလ့ရွိပါသည္။
တျခားတစ္ဖက္တြင္ က်မသည္ သူတပါးအားတတ္ႏိုင္ေသာ ဘက္မွ လြန္စြာ ကူညီခ်င္သူျဖစ္ပါသည္။
မိမိရွိသမွ် ပစၥည္းမ်ားအား အေကာင္းမွန္သမွ်ေပး ပစ္သျဖင့္ မိခင္၏ႀကိမ္းေမာင္းမႈ ကိုလဲ မႀကာခဏခံရသူပဲ
ျဖစ္ပါသည္။ က်မတို႕ မိသားစုသည္ သာမာန္ မိသားစုျဖစ္သျဖင့္မႀကာခဏ အသစ္မ်ားဝယ္မေပးႏိုင္ ေသာေႀကာင့္
မိခင္ႀကီးက က်မ ကိုစိတ္တို စိတ္ပ်က္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သို႕ေသာ္ က်မသည္ထိုအက်င့္ ကိုဘယ္ေတာ့တြင္မွ်
ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္မည္ မဟုတ္ေပ။ က်မအလြန္ႏွစ္သက္ေသာအက်င့္တစ္ခုလဲ့ျဖစ္ေပသည္။ က်မသည္မိတ္ေဆြ
သူငယ္ခ်င္းမ်ားအေပၚတြင္ စိတ္တိုခဲစိတ္ပ်က္ခဲသည္။ ထိုသူအားလဲ ပစ္ပစ္ခါခါ မေျပာတတ္ေပ။အဘယ္ေႀကာင့္
ဆိုေသာ္ သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ ခင္မင္ရခ်င္းအေပၚအလြန္ ျမတ္ႏိုးေသာေႀကာင့္သာမက ထိုသူရွက္ေႀကာက္သြားမည္
ဆိုးေသာေႀကာင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ စကားပ်က္စကားဆိုးမ်ား ကို က်မေျပာဆိုျခင္း မျပဳေပ။
ေနာက္တစ္ခုကားရွိေပေသးသည္ ။က်မသည္လြန္စြာသနားတတ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ႀကင္နာသနားတတ္
ေသာစိတ္အေျခခံကိုလဲ က်မဆုပ္ကိုင္ထားေပဦးမည္။သို႔ေသာ္ က်မတြင္ခြ်င္းခ်က္ ရွိေပသည္။က်မ မုန္းေသာ၊
စိတ္ပ်က္ခဲ့ေသာ လူအမ်ားအေပၚက်မတရံတဆစ္မွ် မသနားတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္.ထိုသူ ဘယ္လိုပင္ျဖစ္ပေစ
ထိုအခ်က္သည္ က်မ၏ႏွလံုးသားအာ ရိုက္ခတ္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေတာ့ေပ။က်မသည္ က်မ၏မိခင္ႀကီးအား အလြန္ပင္
ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူရိုေသေလးစားသူ ပင္ျဖစ္သည္။မိခင္အားခ်စ္လြန္း ဂုဏ္တင္လြန္းသျဖင့္ ဖခင္မွာ က်မဇာတ္
ေႀကာင္းတြင္ မွိန္ေလွ်ာ့ေနတတ္သည္။သို႕ေသာ္ ဖခင္ႀကီး အားလဲ က်မသိပ္ခ်စ္သိပ္သနားမိပါေသးသည္။
ေမာင္ငယ္မ်ား အေပၚတြင္ က်မသည္ အမေကာင္းတစ္ေယာက္ အျဖစ္ႀကိဳးစားေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္
ခဲ့ပါ။ က်မေမာင္ကေလးမ်ား၏ျပဳမူေျပာဆို ပံု ကိုႀကည့္၍ က်မသိခဲ့ပါသည္ ။သို႕ေသာ္ က်မသည္ ထိုသူငယ္
ေလးႏွစ္ေယာက္ ၏စိတ္ဆင္းရဲမႈမ်ား ဖြင့္ထုတ္ရာ တုိင္ႀကီးတစ္တိုင္ေတာ့ျဖစ္ခဲ့ပါေသးသည္။
က်မ၏ေကာင္းျခင္းဆိုးျခင္းမ်ားသည္ တခါတရံတြင္ဆိုးျခင္းက သာတတ္သလို တခါတရံတြင္
ေကာင္းျခင္းက သာတတ္ေပသည္။တရားေတာ္မ်ားႏွင့္ထိစပ္ေနခ်ိန္တြင္က်မ၏မေကာင္းေသာစိတ္ႏွလံုးတို႕သည္
ျငိမ္ဝတ္ခ်ိန္ မ်ားသလို။တရားေတာ္မ်ားႏွင္ေဝးခ်ိန္တြင္ အဆိုပါစိတ္ပုတ္စိတ္ဆိုးမ်ား လႊမ္းမိုးေနတတ္ပါသည္။
က်မတို႕သည္ ကိုယ္တြင္ကိန္းေနေသာ အမိုက္ခဲတို႕ေလွ်ာ့နည္းေအာင္ တတ္သမွ်ေတာ့ေလွ်ာ့ခ်သင့္ေပသည္။



မႏုငယ္

7 ေယာက္က စာမူခေပးတယ္ း):

အျဖဴေရာင္နတ္သမီး said...

ငယ္ေရ...
ငယ္႔ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားေလးကို ဖတ္သြားတယ္ေနာ္...
အၿမဲအားေပးေနတယ္....

ညိမ္းႏိုင္ said...

မႏုငယ္ေရ...စိတ္ဆိုတာကေတာ့ ဒီလိုပါပဲ မျကာခဏ ဆိုသလို အေရာင္ေျပာင္းေနတာကလား....။

mabaydar88 said...

ညီမေငးေရ..

မွန္တယ္.. သိပ္မွန္တယ္.. ဘုရားရိပ္ တရားရိပ္နဲ႕ အနီးစပ္ဆံုးေန.. ဘြားဘြားေျမးေလးေရ..။

ကုလားမေလးက ဒီလိုေတာ့လည္း အက်င့္ဆိုးေလးေတြကို ေျပာရွာသား..။ ေနာက္ဆိုရင္ ေကာင္းတာေတြပဲေျပာ .. အဟီး.. ဒါမွ အေကာင္းေတြပဲ ဖတ္ရမွာ (ေနာက္တာပါ ညီမေငး)..။

မ ေဗဒါ (၈၈)

mabaydar88 said...

ညီမ ႏုငယ္ေရ..

အမက ဟို ခိုင္ႏုငယ္ နဲ႕ မွားၿပီး ေနာက္မိတာပါ..။ ခြင့္လြတ္ပါ..။

သူက ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ ကုလားလိုဝတ္ထားတာမို႕ ကုလားမေလးလို႕ ေနာက္လိုက္တာပါ..။

ညီမေရးထားတဲ့ အက်င့္ ေၾကာင္း ေလး ကို ဖတ္ရတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိထားမိေအာင္ သတိေပးသလိုပဲလို႕ ယူဆပါတယ္..။

ခြင့္လြတ္ပါေနာ္..။ မွားသြားတာ..။

မေဗဒါ (၈၈)

ေပါ့ဆိမ့္ said...

သူမ်ားအေၾကာင္း လာ၍ စပ္စု သြားပါသည္။
အေရးသားေလး က ဖတ္ေကာင္း ပါတယ္။

SHWE ZIN U said...

မႏုငယ္ ေရ

စာလာဖတ္သြားပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစေနာ္ စာေရးလည္း ေကာင္းပါတယ္

ခင္မင္တဲ႔
ေရႊစင္ဦး

blackroze said...

မနုငယ္ေရ...
စာလာဖတ္သြားပါတယ္...
တခါတေလ..စိတ္ဆိုတာကလဲထိန္းခ်ဳပ္ရခက္သားေနာ္..

Post a Comment

ခုလုိ တခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအလြန္တရာ တင္ရွိပါတယ္။